Zakładamy bloga

0
4428
Zakładamy bloga

Blogowanie stało się ostatnio bardzo modne oraz pożyteczne. Blog nie jest już tylko pamiętnikiem online, ale dochodowym i przyjemnym zajęciem dla oraz większej grupy osób pod warunkiem, że zamieszczane na nim treści są ciekawe i wysokiej jakości. Jak więc założyć bloga?

Pomysł na biznes – blog

Platforma WordPress.org to świetne miejsce do założenie bloga firmowego, który wymaga profesjonalnej obsługi pod firmową domeną. W przypadku darmowych domen może dojść nawet do nagłego usunięcia całego blogu. Najlepiej jest pobrać WordPress z oficjalnej strony, rozpakować archiwum i umieścić pliki za pomocą programu Filezilla w katalogu z nazwą domeny. Następie należy utworzyć bazę danych o prostej nazwie w panelu administratora hostingu, gdzie będą przechowywane wpisy. Podczas instalowania konieczne jest podanie nazwy użytkowania i bazy danych oraz ustalenie mocnego hasła.

Wygląd bloga, pomocne wtyczki

W Internecie mamy do dyspozycji ogromną ilość najróżniejszych szablonów, w tym darmowych, za pomocą których można nadać blogowi odpowiedni wygląd. Panel administracyjny jest prosty w obsłudze i intuicyjny.

Platforma WordPress obsługuje wyczki usprawniające działania na blogu. Warto postawić na te optymalizujące treść pod kątem SEO oraz przyciski umożliwiające udostępnianie teksów w social mediach. Godne polecenia są SEO Yoast, Digg Digg, Related Posts, Contact Form, Widget Facebooka czy Disquas.

Czytelność tekstów i promocja bloga

Content marketing polega na promocji marki za pomocą tworzonej treści. Aby wiedzieć, o czym pisać, należy poznać grupę docelowych odbiorców. W tym celu można tworzyć ankietę w Google Forms. Tekst powinien być sformatowany, co ułatwia przeglądanie i czytanie. Uwagę odbiorców przyciągają liczby, procenty i dokładne dane, gdyż są one konkretne i łatwe do przyswojenia. Popularne są też poradniki o przyciągających tytułach, które wskazują na korzyść czy rozwiązanie danego problemu. Można pokusić się też o case study. Warto aby tekst zawierał dokładne dane, statystyki i badania.

Do promowania bloga warto skorzystać z SEO, kanałów social media, wpisów gościnnych, komentowania innych blogów, grup dyskusyjnych, portali udostępniających treści.

[Głosów:1    Średnia:5/5]