Lista odbiorców – w jaki sposób ją zbudować?

0
2544
Lista odbiorców - w jaki sposób ją zbudować?

Osoby liczące na odniesienie sukcesu w Internecie, powinny wiedzieć, że składa się na niego kilka elementów, czyli oferta, grupa docelowa odbiorców oraz kreacja. Chociaż niektórzy posiadają już grupę odbiorców, to warto poznać sposoby na dotarcie także do tych potencjalnych.

Które dane należy zbierać i gdzie?

Zdobycie wielu informacji o odbiorcach jest niezwykle korzystne, gdyż pozwala dobrać treść mailingów do aktualnych potrzeb i oczekiwań danych klientów. Dopasowanie indywidulanej oferty do każdego odbiorcy zwiększa szansę, że zainteresuje się nią i skorzysta z niej.
Jednak nie ma co stosować obszernych formularzy, co może już na wstępie zrazić potencjalnego klienta. Liczy się e-mail oraz imię odbiorcy. Z kolei pozostałe informacje można uzyskać dzięki analizie czynności podejmowanych przed odbiorcę po otworzeniu wysłanej do niego wiadomości e-mail.

Odbiorców można pozyskiwać poprzez własną stronę internetową, poprzez umieszczenie na niej formularza zapisu do newsletteru. Na stronie musi znaleźć się też formularz kontaktu, przy którym umieszczone będzie zapytanie o wyrażenie zgody na możliwość wykorzystania adresu kontaktowego. Godny polecenia jest formularz zapisu w formie pop-upu.

Komunikowanie się z odbiorcami a Social Media

W wysyłanych do klientów mailach transakcyjnych oraz we własnym podpisie pod wiadomością e-mail warto umieścić informację o możliwości zapisania się do newsletteru. Wystarczy dodać do formularzy odpowiednie zgody i zwiększa się lista odbiorców. Śmiało można także wykorzystać do powiększenia bazy adresowej social media, w czym świetnie sprawdza się fanpage na Facebooku. Do newsletteru można pozyskiwać adresy w bardzo efektywny sposób za pomocą tworzenia konkursów. Wystarczy umieścić w regulaminie odpowiednie zgody odnośnie przetwarzania danych osobowych do celów marketingowych oraz na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Godnym polecenia sposobem na budowanie grupy odbiorców jest także dzielenie się wiedzą, tworzenie niebanalnych raportów, udostępnianie darmowego programu czy gry, wykorzystanie katalogów online i e-learning.

[Głosów:1    Średnia:5/5]