Czym jest pozycjonowanie lokalne stron?

0
175
Czym jest pozycjonowanie lokalne stron
fot. pixabay.com

Pozycjonowanie lokalne stron jest obecnie podstawowym działaniem marketingowym w sieci, które wpływa na widoczność sklepu lub punktu usługowego w internecie bądź „na żywo”. Do niedawna najpopularniejszym sposobem podnoszenia zarobków wynikających z prowadzenia własnej firmy były stacjonarne billboardy bądź reklama w postaci ulotek, teraz jednak w erze cyfryzacji liczy się przede wszystkim jak największa popularność właśnie w sieci, w tym przede wszystkim w wyszukwiarce Google. To właśnie za jej pomocą większość internautów przeszukuje sieć w poszukiwaniu nowych witryn lub sklepów, dlatego warto się w niej znaleźć. Pozycjonowanie lokalne jest dedykowane przedsiębiorcom, którzy chcą zwiększyć popularność swojego gabinetu lub firmy stacjonarnej.

Pozycjonowanie lokalne stron – na czym polega?

Wiele osób błędnie zakłada, że pozycjonowanie dotyczy wyłącznie firm, które mają centrum swoich dochodów w sieci. Tak naprawdę jednak jest inaczej – pozycjonowanie lokalne stron to taki rodzaj działań w internecie, które dotyczą wyłącznie firm realizujących swoją działalność „na miejscu” takich jak gabinety stomatologiczne, spa, gabinety weterynaryjne, kina i inne. Ma zupełnie inną charakterystykę niż standardowe pozycjonowanie na cały kraj.

Etapy pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne stron różni się w zależności od tego, czy przedsiębiorca dysponuje własną stroną internetową czy też jej nie posiada. W tym pierwszym przypadku należy przeprowadzić pozycjonowanie trzyetapowe. Pierwszym krokiem jest wykonanie audytu SEO, dzięki któremu można dokonać wnikliwej i dogłębnej analizy witryny i na podstawie uzyskanych danych zaplanować dalszą strategię działania. W drugim etapie, on-site, niezbędne jest zmodyfikowanie kodu źródłowego ze zwróceniem szczególnej uwagi na błędy wykryte przez audyt, a w trzecim – off-site – agencja SEO będzie dbać o stworzenie jak największej bazy back linków.

Jeśli nie masz własnej strony internetowej – nic straconego. Pozycjonowanie lokalne stron w tym przypadku obejmuje przede wszystkim założenie wizytówek witryn na różnych domenach oraz profilu w Google Moja Firma.

Komu zlecić pozycjonowanie lokalne stron?

Pozycjonowanie lokalne stron to bardzo trudne i wymagające zadanie, które zdecydowanie warto zlecić odpowiedzialnej firmie, która podejdzie do jego realizacji z odpowiednim zaangażowaniem. Dobrze sprawdzają się przede wszystkim agencje SEO, w których pracują wyłącznie najlepsi specjaliści związani z pozycjonowaniem. Dzięki temu są w stanie zrealizować działania w rekordowo krótkim czasie, bez negatywnego wpływu na efektywność, a także nie popełniać w trakcie żadnych błędów. Część z nich co prawda nie jest zbyt niebezpieczna i łączy się z obniżeniem efektywności naszych działań, niektóre mogą jednak spowodować wykluczenie naszej domeny z listingu Google SERP (Search Engine Results Page). To sytuacja bez wyjścia – jedynym rozwiązaniem jest założenie nowej strony.

Pozycjonowanie lokalne stron – liczą się nawet detale

Pozycjonowanie to proces realizowany za pomocą agencji SEO, z którymi można się rozliczyć dwiema metodami. Pierwsza jest opłacanie abonamentu w ustalonej wysokości, a drugą płatność za efekty. Ogromną zaletą pierwszego rozwiązania jest stała i niezmienna cena, niezależnie od rezultatów, podczas gdy zaletą drugiego jest znacznie większe bezpieczeństwo w przypadku, gdy podjęliśmy współpracę z mało znaną agencją. Jest to także wada – nie wiemy bowiem, jak wysoka będzie opłata za ubiegły miesiąc, gdyż zależy od rezultatów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]