Kiedy warto zainwestować w magazyn w przypadku sklepu internetowego?

0
2400
Kiedy warto zainwestować w magazyn w przypadku sklepu internetowego?

Posiadanie pełnego asortymentu w sklepie internetowym jest tak samo ważne jak w przypadku sklepu stacjonarnego, chociaż są branże, gdzie brak jakiegoś produktu na magazynie nie jest dla klienta nowością. Przykładowo chodzi tutaj o branżę meblową, gdzie po złożeniu zamówienia, przyjdzie nam poczekać klika dni na jego zrealizowanie. Podobnie jest w przypadku aptek, gdzie nie dostaniemy od ręki tych bardziej unikalnych preparatów, gdyż muszą one zostać najpierw sprowadzone przez farmaceutę z hartowni czy prosto od producenta. Czy jest zatem sens inwestowanie w magazyn w przypadku sklepu internetowego?

Sklep internetowy a konieczność magazynowania

W przypadku sklepu internetowego sprzedawca posiada określoną część swojego asortymentu w lokalnym magazynie, ale pozostałe produkty są zazwyczaj ściągane przez niego pod dane zamówienia klientów. Okazuje się w praktyce, że nie jest to dla klientów problem, ale jeśli mają wybór, to stawiają na sklepy oferujące szeroki asortyment oraz produkty dostępne od ręki.

Nadal jednak jest sporo sklepów internetowych, które nie posiadają towaru na magazynie, ale dobrze prosperują. Dotyczy to często sklepów oferujących dobra luksusowe, gdzie koszty magazynowania tychże produktów mogłyby przekroczyć wartość ich sprzedaży.

Kategorie sklepów, gdzie magazynowanie jest nie do uniknięcia

Posiadanie własnego magazynu na sklepie pozwala na szybszą wysyłkę, co z pewnością wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i pinię klientów o niej. W sklepach gdzie sprzedawane są prezenty i najróżniejsze akcesoria brak własnego magazynu się nie sprawdzi, gdyż klienci wolą dopłacić, ale postawić na ofertę sklepu, który zapewni im towar od ręki. Tym bardziej, że prezenty często zamawia się wręcz na ostatnią chwilę, więc ich dostawa musi być priorytetowa. Dlatego też posiadanie magazynu uzależnione jest od branży oraz środków finansowych. Okazuje się, że produkty dostępne od zaraz, są najczęściej zamawiane. Warto też zwrócić uwagę na rotację towarów, aby klient nie musiał czekać długo w niepewności.

[Głosów:1    Średnia:5/5]