Agencje interaktywne i specjaliści zajmujący się e-marketingiem, zgodnie twierdzą, że sklepy internetowe, które reklamują swoją firmę na facebooku, polepszają nie tylko wizerunek swojej firmy – poprzez komunikację ze społecznością kupujących i zainteresowanych klientów – ale również swoją sprzedaż. Osoby, które obserwują profil firmowy sklepu, i są na bieżąco z promocjami i aktualnościami w sklepie, obdarzają sklep większym zainteresowaniem i oddają „głos” swoim portfelem częściej, niż inni kupujący.
Jak reklamować się na facebooku?
Rozpoczęcie swojej przygody z interakcją z kupującymi poprzez social media jest niezwykle proste. Założenie fanpage’u na facebooku jest darmowe. A jego zarządzaniem możesz zajmować się nawet samodzielnie.
Do tego celu niezbędne będzie Ci prywatne konto na facebooku, do którego zostanie przyłączony fanpage firmowy, i z którego będziesz mógł nim zarządzać. Do zarządzenia profilem firmowym, możesz również upoważnić inne osoby, np. specjalistę od social media, który prowadzi dla Ciebie kampanią reklamową.
Dlaczego warto mieć fanpage’a?
Dzięki profilu firmowemu na facebooku, potencjalni i aktualni klienci Twojego sklepu będą mieli dostęp do najnowszych informacji o promocjach i nowych dostawach w Twoim sklepie. Zainteresowane Twoimi produktami osoby, mogą kliknąć w przycisk „Lubię to”, aby otrzymywać prenumeratę, i być zawsze na bieżąco. Wszystkie aktualności, którymi będziesz chciał podzielić się ze swoimi fanami, wędrują do nich niemalże w tym samym czasie, gdy zamieszczasz je na swoim profilu. Komentowanie, dyskusje, czy badanie opinii pod postami, pozwoli Ci zapoznać się z oczekiwaniami klientów, dopasować asortyment, i ostatecznie zwiększyć sprzedaż.
Reklama, która „żyje”
Na facebooku, każdy z Twoich „fanów” może polubić i udostępnić Twój post, dzięki czemu stanie się on widoczny dla innych użytkowników, i tym samym dotrze do większej liczby odbiorców. Fani mogą stać się niejako „ambasadorami” Twojej marki, i polecać Twoje produkty swoim znajomym.