Biznesy w Internecie z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Jest to forma działalności, która często niewielkim nakładem kosztów, może przynieść duże zyski.
Sprzedaż za pośrednictwem sieci daje również nowe możliwości dotarcia do wielu klientów nawet dla sklepów, które znajdują się w niewielkiej miejscowości. Wszystkie powyższe zalety wpływają na decyzję wielu osób, która decyduje się na rozpoczęcie tego typu działalności. Każdy, kto posiada biznes w sieci, stara się dbać o pozycjonowanie sklepu internetowego, który prowadzi. Wyższa pozycja w rankingu wyszukiwarki często przekłada się na większe zyski, co jest wystarczającym argumentem na podjęcie tego typu działań. Wiele osób jednak pomimo wkładanych wysiłków nie może wbić się do pożądanej pierwszej strony. Za ten stan rzeczy może odpowiadać wiele czynników, a jednym z nich jest linkowanie wewnętrzne.
Za co odpowiada linkowanie wewnętrzne?
Na linkowanie wewnętrzne składają się wszystkie odnośniki znajdujące się na stronie, które prowadzą do innej podstrony w danej domenie. Poprzez połączenie wewnętrzne wszystkich podstron jednej witryny przekazywany jest tak zwany link juice, który ma wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego i wyniki, jakie osiąga. Nie bez znaczenia jest także fakt, że poprawnie skonstruowana struktura linkowania wewnętrznego jest po prostu przyjazna dla użytkownika i ułatwia mu korzystanie z witryny. W ten sposób bez problemów może poruszać się pomiędzy stronami, które go zainteresują. Na pozycjonowanie sklepu internetowego wpływa dostępność danej witryny dla robotów wyszukiwarek. Jeżeli jakieś treści nie są dostępne za pomocą linku znajdującego się w sklepie to robot nie będzie potrafił ich odszukać.
Wystrzegaj się najczęściej popełnianych błędów!
Podstawowym niedociągnięciem, które występuje w wielu sklepach, jest sytuacja, gdy do jakiejś podstrony można dotrzeć jedynie przez użycie wewnętrznej wyszukiwarki. W tym przypadku treści są niedostępne dla robotów wyszukiwarek. Na utrudnienie dotarcia do tekstów wpływa także zastosowanie rozwijanych list wyboru. Roboty mają również trudności z odczytaniem linków skonstruowanych przy użyciu Java lub Flash. Treść znajdująca się w odnośniku powinna być przejrzysta i już na pierwszy rzut oka łatwa do zweryfikowania. W przypadku odnośników graficznych za każdym razem trzeba pamiętać o uzupełnienie atrybutu ALT. Koniecznie należy także zadbać, aby wszystkie produkty były przyporządkowane do jakiejś kategorii. Warto również skontrolować jakie strony są blokowane w pliku robots.txt lub przez meta robots, te zawierające wartościowe treści powinny być dostępne dla robotów wyszukiwarek. O ile w przypadku linków zewnętrznych warto zastosować atrybut nofollow, o tyle w linkowaniu wewnętrznym odnośniki nie powinny zawierać tego elementu. Przestrzeganie powyższych wytycznych z pewnością pomoże w pozycjonowaniu sklepu internetowego każdemu administratorowi.