Influencer marketing w ostatnim czasie zyskuje rzesze zwolenników. Coraz więcej firm decyduje się skorzystać z pomocy znanych twórców, aby wypromować swoje produkty lub usługi, a także poprawić sprzedaż. Wyjaśniamy, czy influencer marketing to naprawdę skuteczny sposób reklamy, czy może tylko chwilowy trend!
Zacznijmy od definicji
Influencer Marketing to nowoczesna strategia marketingowa, która zakłada wykorzystanie popularności internetowych twórców oraz zaufania, jakim są oni darzeni przez swoich odbiorców. Odpowiednie dobranie twórcy, którego odbiorcy są tożsami z Twoją grupą docelową, jest kluczem do sukcesu.
Przy wyborze influencera warto zwrócić uwagę na następujące kwestie:
- dobranie odpowiedniego influencera, którego działania będą kompatybilne z celami Twojej marki.
- aktywność grupy odbiorców twórcy na jego kanałach i kontach w mediach społecznościowych,
- dokładne określenie celu kampanii – co chcemy osiągnąć, jaki produkt lub usługę sprzedajemy,
Skuteczność Influencer Marketingu
Cała strategia opiera się na zaufaniu grupy odbiorców do twórcy – to ono przesądza o tym, czy Twoi potencjalni klienci postanowią wybrać Twój produkt lub usługę. Badania rynkowe pokazują jednak, że współpraca z internetowym twórcą jest jedną z najbardziej skutecznych strategii w nowoczesnym marketingu. Badania uwidaczniają także nowe zachowania zakupowe, szczególnie młodszych pokoleń. Z każdym rokiem wzrasta zaufanie do influencerów, a jednocześnie maleje wiarygodność bezpośrednich komunikatów marki.
Jeszcze lepsza skuteczność
Podejmując współpracę z agencją influencer marketingu, która wspomoże Cię w działaniach, zaplanuje odpowiednią dla Twojej marki kampanię oraz nawiąże współpracę z influencerem wpisującym się w działania Twojej firmy, można osiągnąć jeszcze lepsze efekty. Jedną z prężniej działających agencji w tym zakresie jest tearsofjyoy.pl.
Influencer Marketing jest aktualnie jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Kampanią przeprowadzoną w poprawny sposób jesteś w stanie dotrzeć do odbiorców, którzy dzięki zachęceniu ze strony zaufanej osoby (w tym przypadku influencera) będą skłonni kupić oferowany przez Ciebie produkt lub usługę.