Opis, który sprzedaje – jak go napisać?

0
2537
Opis, który sprzedaje - jak go napisać?

Krótki opis produktu lub usługi, to dla copywritera nie lada wyzwanie. Krótszy tekst wymaga od piszącego niejednokrotnie więcej zaangażowania i twórczej myśli, niż niejeden artykuł. To w nim zamieścić należy najbardziej kluczowe dla produktu informacje, a jednocześnie sprawić, aby był atrakcyjny – dla grupy docelowej – i zachęcała do kupna. Jak pisać opis, który sprzedaje?

Nastaw się na klienta

Wczuj się w rolę klienta. Czego osoba w tym wieku, branży, o tych zainteresowaniach, oczekuje od przedstawianego produktu. W jaki sposób żyje? Jaka jest jej codzienność? Te pytania – a jest ich o wiele więcej – a raczej odpowiedzi na nie, są kluczowe do napisania dobrego opisu, który będzie się sprzedawać. Nie pisz do mas, gdyż opis uniwersalny przestaje być skuteczny, a nikogo dziś nie zachęci fakt, że jest on „tani” i „najlepszy”. Ta taktyka była skuteczna może kilka late temu, lecz już nie dzisiaj. Jeśli chcesz uzyskać skuteczny opis, dowiedz się więcej o grupie swoich klientów. Przedsiębiorcy nie bez powodu proszą o wypełnianie ankiet, czy zbierają dane o swoich klientach – wszystko, aby jak najlepiej poznać grupę docelową, i zapewnić im, jak najatrakcyjniejszą dla nich ofertę.

Co Twój produkt zmieni w ich życiu?

Oszczędź swoim klientom poetyckich opisów. Jeśli będą mieli ochotę na odrobinę wartościowej lektury sięgną na półkę po ulubioną książkę. Opis Twojego produktu ma pokazywać i uświadomić im, co tracą nie mając go na własność, a także co zyskają, gdy będą już go mieli. Wybujałe epitety nie sprawią, że Twoja sprzedaż gwałtownie wzrośnie. Opis produktu powinien być konkretny i uczciwy – opisywać go zgodnie z prawdą – i pokazywać jego zalety, które będą miały rzeczywisty pozytywny wydźwięk w życiu klienta.

Estetycznie i z głową

Opis produktu powinien być przyjemny dla oka. Ściana tekstu nikogo nie zachęci do czytania. Stosuj wyróżniki tekstu, takie jak np.: podkreślenia, kursywy, wytłuszczenia i akapity. Jeśli dysponujesz referencjami lub recenzjami innych zadowolonych klientów, nie bój się w tym momencie z nich skorzystać.

[Głosów:1    Średnia:5/5]