Praca z danymi osobowymi a email marketing

0
2799
Praca z danymi osobowymi a email marketing

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga znajomości prawa, gdyż trzeba wiedzieć, jak pracować z danymi osobowymi, aby móc skutecznie i zgodnie z nim wykorzystywać je do email marketingu, czyli jednej z najefektywniejszych form komunikacji w świecie wirtualnym.

Chcesz efektywnie prowadzić ecommerce? Nie zapomnij o email marketingu

Klienci podczas składania zamówień czy rejestracji w sklepie internetowym podaje swoje dane osobowe, co warto wykorzystać do działań marketingowych. Jednakże należy najpierw spytać o zgodę na przetwarzanie danych osobowych, co jest wręcz obowiązkowe, jeśli chcemy postępować zgodnie z prawem. Konieczne jest więc otrzymanie przez sklep zgody na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej. Dzięki temu można wykorzystywać dane do prowadzenia działań marketingowych, w tym szczególnie działań email marketingowych.

Pozyskiwanie zgody oraz rejestracja zbioru w GIODO

Zbiór danych osobowych należy zarejestrować w Generalnym Inspektorze Danych Osobowych, co zajmuje zalewie kilka minut. Można to zrobić online lub wysyłając zgłoszenie listem poleconym. Do wniosku należy dołączyć dwa dokumenty, a mianowicie „Polityka bezpieczeństwa informacji” oraz „Instrukcja zarządzania systemem informatycznym”.

O uzyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych, czyli zgody niezbędnej do działań marketingowych, należy zadbać już podczas zakładania konta w sklepie internetowym. Warto zaznaczyć, że pozostawione przez klienta dane nie zostaną nigdzie sprzedane.
Podpisywanie umów z podmiotami i dbanie o politykę prywatności

W przypadku kiedy to dane osobowe mają znajdować się także na serwerach innych podmiotów, należy zawrzeć z nimi odpowiednie umowy. Chodzi tutaj o umowę dotyczącą powierzenia przetwarzania danych osobowych, na podstawie której dana firma staje się ich procesorem, co dodatkowo trzeba zgłosić także do GIODO.

Cały czas istnieją prace odnośnie rozporządzenia regulującego zakres ochrony danych osobowych w Unii Europejskiej, gdzie jedną z poruszanych kwestii jest przetwarzanie i wykorzystywanie danych, które nie zostały pozostawione bezpośrednio przez użytkownika. Nadal wiele sklepów internatowych wykorzystuje dane klientów do działań remarketingowych dzięki technologii cookie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]