Aby wzmocnić rozpoznawalności marki, warto wykorzystywać m.in. materiały POS. Klient podejmuje decyzję o zakupie dosłownie w kilka sekund, nawet jeśli wcześniej go nie planował. Warto jak najlepiej wykorzystać ten czas, aby przekonać go do spontanicznej, podejmowanej pod wpływem chwili, decyzji. Skutecznie mogą przyciągać uwagę potencjalnego klienta m.in. materiały POS oraz odpowiednia ich dystrybucja. Co oznaczają te terminy i na czym to polega?
Działania marketingowe – online i tradycyjne
Działania marketingowe składają się z wielu elementów – są to m.in. czynności prowadzone w Internecie (założenie i pozycjonowanie własnej strony internetowej, profili w najważniejszych mediach społecznościowych, przygotowanie wizytówki Google itd.), ale także działania offline. W przypadku m.in. sklepów stacjonarnych i punktów usługowych z różnych branż doskonale mogą sprawdzić się materiały POS (point-of-sale), potocznie określane jako „materiały wspierające sprzedaż”. Warto wybrać produkty dobrej jakości – znaczenie ma m.in. producent materiałów POS oraz logistyka POSM. Więcej szczegółów znajdziesz poniżej.
Produkcja materiałów POS
Producent materiałów POS wykonuje różne materiały reklamowe, które pomagają firmie czy marce wyróżnić się z tłumu. Nośniki te muszą być atrakcyjne wizualnie, gdyż służą do celów marketingowych – mają zwrócić uwagę, a przede wszystkim przekonać do zakupu, czyli do wzrostu sprzedaży danych produktów lub usług, a także podnieść rozpoznawalność firmy czy marki i wzmocnić jej pozycję na rynku. Świadomość marki jest jedną z kluczowych kwestii, gdyż częściej wybieramy produkty marek, które znamy i którym ufamy.
Materiały POS dopasowane do działalności
Ważny jest też dobór odpowiednich nośników – zwykle producent materiałów POS dysponuje ich szerokim asortymentem. Mogą to być nośniki twarde oraz miękkie, m.in. popularne ulotki, foldery, naklejki, balony z nadrukiem, standy, infokioski, kasetony itd. Poza ich dopasowaniem do profilu działalności danej firmy równie istotna jest obsługa materiałów POS.
Centrum kompetencji materiałów reklamowych – dlaczego warto?
Dobrym rozwiązaniem będzie współpraca z centrum kompetencji materiałów reklamowych (POSM competence center), gdyż klienci mają zapewnione kompleksowe wsparcie – m.in. w wyborze i monitorowaniu pracy dostawców zewnętrznych – monitorowania ich pracy itd. Centrum przejmuje odpowiedzialność za współpracę z nimi, odpowiada za produkcję oraz logistykę materiałów POSM, merchandising, audyty dotyczące ich wykorzystania w punktach sprzedaży, ich skuteczności itd. Takie działania sprawiają, że klient może generować znaczne oszczędności bez obniżenia jakości otrzymywanych usług.
Więcej informacji uzyskasz na stronie https://oexebusiness.com/posm-competence-center