Jak pisać poprawnie: copyrighter czy copywriter?

0
1640
Jak pisać poprawnie: copyrighter czy copywriter

Do języka polskiego przenika coraz więcej anglicyzmów i zwrotów z innych obcych języków. Nic dziwnego, skoro angielski stał się globalnym językiem, a nasze społeczeństwa są coraz bardziej wielokulturowe. Również z krajów anglojęzycznych pochodzi najwięcej nowinek, dlatego to tam najpierw pojawiają się terminy, które później przejmujemy do naszego języka. Jednak wielu z nas nadal ma problem z pisownią tych obcojęzycznych słów i zwrotów. Jednym z nich jest copywriter, który często myli się z copyrighterem. Jeśli ktoś nie zna angielskiego leksykalnego pochodzenia tej zbitki wyrazowej, trudno jest mu się domyślić, w jaki sposób poprawnie zapisać to określenie.

Paradoksalnie, dzięki występowaniu tego typu błędów językowych, copywriterzy (nigdy copyrighterzy), mają zapewnioną pracę. W końcu to oni są strażnikami stosowania się do zasad poprawnej polszczyzny i dbają o to, żeby słowo pisane było bezbłędne. Zamawiając napisanie treści u zawodowego copywritera, niezależnie od ich rodzaju czy tematyki, możemy być pewni, że zostaną napisane zgodnie z obowiązującymi normami językowymi. A jak wiadomo, poprawność językowa świadczy o naszej staranności i trosce o najmniejsze detale. Ponadto zawsze jest odbierana pozytywnie, podnosi nasz prestiż oraz umacnia ekspercki wizerunek. Pamiętaj, że Twój tekst jest Twoją wizytówką.

Co copywriter może zyskać na „copyrighterze”?

Miarą każdego dobrego copywritera jest również to, że jego kreatywność i zaradność nie ma granic. Nawet z błędu ortograficznego jest w stanie pozyskać nowych klientów i poprawić wyniki sprzedaży. Wszystko to dzięki sprytnemu śledzeniu wyników wyszukiwarek, które jasno informują, że użytkownikom internetu zdarza się popełniać błędy. Dlatego często przez pomyłkę, poszukując copywritera, wstukują niepoprawną wersję, np. copyrighter Poznań (powinno być copywriter Poznań). Mądry copywriter, stosujący się do podstawowych zasad SEO Copywrtingu, chcąc wywindować swój tekst i markę wysoko w rankingu stron internetowych, umieść w nim również taką frazę kluczową. A przy okazji pomoże czytelnie rozwiać ortograficzne wątpliwości swoich odbiorców. Grunt to umieć przekuwać ludzkie słabości w pozytywy oraz korzyści. Uczmy się zatem na własnych i cudzych błędach!

Jak widać, copywriterzy potrafią być naprawdę pomysłowi i wszelkimi możliwymi sposobami będą również walczyć o widoczność, jakość i oryginalny charakter Twoich tekstów – wszystko po to, żeby Twoja firma pozytywnie wyróżniła się na tle konkurencji i przyciągnęła do siebie jak najwięcej klientów. Słowa mają przecież dużą moc, co copywriterzy potrafią z powodzeniem wykorzystywać, szkoda byłoby zatem nie spożytkować tego potencjału.

Dlatego jeśli chcesz, żeby Twoja działalność nabrała zawrotnego tempa, a nowi i stali klienci ustawiali się do Ciebie w kolejce, nie zwlekaj, zleć napisanie tekstu profesjonalistom, którym błędy ortograficzne są obce, chyba, że chodzi o „copyrighterski” nieszablonowy marketing. Daj się zaskoczyć mocą słów!

[Głosów:0    Średnia:0/5]