Pora postawić na marketing internetowy

0
899
Pora postawić na marketing internetowy

Marketing internetowy to po prostu wszelkie działania komunikacyjne oraz reklamowe, które są prowadzone w sieci. Są to działania mające na celu dotarcie z komunikatem czy też ofertą do docelowej grupy w zakresie samego budowania świadomości oraz rozpoznawalności danej marki.

Zwiększ skuteczność reklamy

Gdy tworzymy reklamowe treści, to powinniśmy się skupić na zwiększeniu ich skuteczności. Wszystko za sprawą dopasowania ich do zakupowego procesu użytkownika. Warto wspomóc się tutaj właśnie marketingiem internetowym i techniką marketingową AIDA. Model ten opisuje cztery, po sobie następujące reakcje klienta wobec naszej usługi czy też oferowanego produktu. Na samym początku marketing internetowy każe nam przyciągnąć uwagę klienta. Następnie musimy utrzymać jego zainteresowanie poprzez okazanie jak nasz produkt pomoże mu rozwiązać dany problem. Etap trzeci to już wezwanie do działania. Jest to popularne call to action. Chodzi o opcje – zamów, pobierz czy też kup teraz. Końcowym efektem jest akcja, a więc sprzedaż czy też inne działanie pożądane wykonane przez odbiorcę.

Same początki marketingu internetowego sięgają już dziewięćdziesiątych lat. Rozwój tejże formy reklamowej nastąpił niezmiernie szybki, ponieważ już w roku 2007 1/3 wszystkich użytkowników będących w sieci dokonywała zakupów przez Internet. Z kolei pięć lat później (rok 2013) wydatki na Internet stanowiły drugie miejsce po telewizji. Uzyskały wynik na poziomie dwudziestu procent budżetu reklamowego globalnego.

Jakie są zalety marketingu internetowego?

Pierwsza zaleta to po prostu interakcja z klientami. W internetowym marketingu użytkownik nie jest jedynie odbiorca biernym reklamowych komunikatów, jak to wygląda chociażby w marketingu tradycyjnym. Może z daną marką prowadzić dialog, podzielić się swoją opinią czy też odpowiadać na wszystkie komunikaty, które marka mu przekazuje.

Kolejną zaletą jest sama wiedza o kliencie, jak i także o jego zachowaniach. Dzięki analitycznym narzędziom, poza danymi demograficznymi swoich klientów, to jest lokalizacja, wiek czy też płeć, poznać możemy także ich zachowania. Chodzi o to ile osób odwiedziło naszą stronę, z jakiego konkretnie kanału komunikacji, a nawet z jakiej konkretnej reklamy czy też postu się tutaj znaleźli. Wiemy także jakie strony internetowe przeglądali oraz ile na naszej stronie spędzili czasu. Są to naprawdę bardzo ważne informacje.

Kolejne zalety to na pewno personalizacja, nieograniczony czasowo dostęp do wszelkich informacji czy też czas reakcji na komunikat. Marketing internetowy pozwala nam na reakcję natychmiastową na przekaz, co przynosi efekty wymierne, a także zwrotny komunika w kontekście skuteczności prowadzonych marketingowych działań.

Na sam koniec warto także wspomnieć o szybkości oraz łatwości modyfikacji działań. W marketingu internetowym już na samym etapie uruchamiania kampanii wykonać można testy skuteczności na zdecydowanie mniejszej grupie odbiorców – można również wykreować lojalność klienta. Pomoże to w wyborze komunikatu marketingowego ostatecznego czy też reklamowej kreacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]