W jakich serwisach streamingowych promować swoją muzykę?

0
800

Jeszcze kilkanaście lat temu piractwo wśród polskich konsumentów muzyki było zjawiskiem powszechnym. Ściąganie piosenek z podejrzanych serwisów hostingowych pozwalało zaoszczędzić spore fundusze, nawet kosztem niskiej jakości plików. Obecnie problem ten jest jednak marginalny, a wszystko za sprawą serwisów streamingowych, które za stosunkowo niewielką opłatę zapewniają dostęp do niemal całego katalogu muzycznego.

Co ważne, są one korzystne nie tylko dla odbiorców, ale również dla muzyków. Otrzymują bowiem dostęp do szeregu narzędzi, za sprawą których są w stanie dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej publiki. Zwłaszcza gdy przygotują przemyślaną akcję promocyjną. Na przykład we współpracy z profesjonalnymi agregatorami treści cyfrowych. Zajmują się one dystrybucją i promocją treści, z wykorzystaniem wszelkich możliwych sposobów.

Gdzie promować własną muzykę?

Poza wyborem właściwych metod, należy skupić się również na wskazaniu optymalnych miejsc ich realizacji. Biorąc pod uwagę wspomniane serwisy, niezbędna wręcz wydaje się obecnie promocja w Spotify. Jest to bowiem jedna z najpopularniejszych platform, zrzeszająca wokół siebie miliony odbiorców.

Co ważne, serwis zapewnia twórcom dostęp do wielu niezwykle przydatnych narzędzi, które znacząco ułatwiają docieranie do potencjalnych odbiorców. W sieci często pojawiają się pytania, jak znaleźć się na playlistach Spotify. Niezbędna jest właściwa dystrybucja treści, optymalizacja, a także prowadzenie zakrojonych na szeroką skalę działań promocyjnych. W tym wszystkim pomóc mogą właśnie agregatory muzyki.

Oczywiście Spotify nie jest jedynym serwisem, na którym warto być. Ogromnymi zasięgami pochwalić może się też Tidal, iTunes, Amazon, Vevo, Deezer czy YouTube, najlepsza obecnie platforma do publikacji gotowych teledysków.

Jak można się domyślić, każdy z tych serwisów wymaga przygotowania odpowiedniej strategii działania, opartej na analizie zarówno rynku, jak i dostępnych narzędzi. Do tego dochodzi aktywna promocja w innych kanałach, najlepiej z wykorzystaniem jakże potrzebnych kontaktów w świecie muzycznym.

Wielu artystów, zwłaszcza tych początkujących, nie jest w stanie zając się tego typu działaniami. Decydują się więc na współpracę z profesjonalistami, którzy biorą to dla siebie. Jest to dla nich szansa na zaistnienie na rynku i skuteczne dotarcie ze swoją twórczością do szerokiego grona odbiorców. Może to oczywiście przełożyć się na realne zyski, a także budowę lojalnej publiki.

[Głosów:3    Średnia:4/5]