Zakładamy sklep internetowy

0
2913
Zakładamy sklep internetowy

Dobrze przemyślany pomysł na biznes to podstawa, dlatego też niezwykle ważne jest określenie tego, co mamy do zaoferowania potencjalnym klientom. W przypadku sklepu internatowego, trzeba określić co zamierzamy sprzedawać, komu, skąd pozyskamy towar, gdzie będziemy go magazynować oraz wiele innych istotnych kwestii z tym biznesem związanych.

Masz pomysł? Czas na opracowanie strategii

Zakładając własny biznes, kluczowe jest przeanalizowanie konkurencji, do czego niezwykle pomocna jest analiza SWOT. Ocenienie słabych i mocnych stron oraz szans i ryzyka rynkowego jest niezwykle pomocne w osiągnięciu sukcesu w e-commerce. Dzięki przeprowadzeniu ankiet czy też badań marketingowych można zorientować się w tym, jakie potrzeby i oczekiwania mają potencjalni klienci.

Podczas tworzenia strategii marketingowej, należy uwzględnić wszystkie czynniki, czyli oferowany produkt, interesującą nas grupę docelową, nasze mocne i słabe strony, szanse i ryzyka, logistykę, obsługę klienta, koszty, finansowania, formy reklamy oraz spodziewane przychody. Taki przemyślany zarys koncepcji pozwoli na dokładniejsze rozplanowanie całości, czyli ogółu oraz szczegółów.

Dobra nazwa, domena a formalności

Nazwa sklepu internetowego powinna być chwytliwa, ale krótka, łatwa do zapisania i dostosowana do rodzaju biznesu. Wystrzegać się należy domeny zawierającej nazwę firmy, dodawania do nazwy patriotycznej końcówki czy amerykańskiej.

W celu założenia działalności gospodarczej konieczne jest zarejestrowanie firmy w Urzędzie Miasta. Trzeba zdobyć REGON w Urzędzie Statystycznym, założyć firmowe konto bankowe, zarejestrować NIP, zamówić pieczątkę, wybrać formę opodatkowania oraz zgłosić się do ubezpieczeń w ZUS. Kolejnym krokiem będzie zgłoszenie firmy do Państwowej Inspekcji Pracy. Wiele z powyższych czynności uda nam się załatwić w Urzędzie Miasta. Obecnie przedsiębiorstwo można założyć również przez Internet dzięki portalowi Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.

Sklep internowany a oprogramowanie

Oprogramowanie to wydatek kosztowny i czasochłonny, więc służy przez długie lata. Można skorzystać z bezpłatnego oprogramowania o przeciętnej jakości, z płatnego o dobrej jakości czy też można zamówić napisanie oprogramowania zgodnego z naszymi potrzebami i oczekiwaniami, co niestety sporo kosztuje. Przy wyborze należy kierować się funkcjonalnością, estetyką, użytecznością, panelem administracyjnym, obsługą klienta, łącznym kosztem wdrożenia i możliwościami ingerencji z zewnętrznymi systemami.

[Głosów:1    Średnia:5/5]