Rodzaje zbiorników na olej napędowy

0
362
Rodzaje zbiorników na olej napędowy

Zbiorniki na olej napędowy stanowią niezbędny element wyposażenia wielu firm i gospodarstw rolnych. Przedmioty tego typu spotykamy m.in. w przedsiębiorstwach spedycyjnych, budowlanych oraz kurierskich. Posiadanie własnego zbiornika to gwarancja oszczędności czasu, jaki musielibyśmy przeznaczyć na dojazd do stacji w celu uzupełnienia braków paliwa. W sprzedaży znajdziemy rozmaite rodzaje zbiorników, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Te najważniejsze prezentujemy poniżej.

Zbiornik jednopłaszczowy

Tradycyjny typ zbiornika na olej napędowy, złożony z jednego płaszcza. Dostępny w różnych pojemnościach – od 1 do nawet 9 tys. litrów. Większość zbiorników jest wyposażana w pompę o wydajności kilkudziesięciu litrów na minutę oraz przepływomierz cyfrowy z wężem, umożliwiający nalewanie paliwa.

Dla zachowania bezpieczeństwa, dystrybutor zbiornika jest przeważnie montowany w obudowie zamykanej na klucz. Pozwala to na ograniczenie korzystania z niego osobom nieuprawnionym – komentuje przedstawiciel firmy handlowo-usługowej MiM Mariusz Mańkowski ze Szczecina, sprzedającej zbiorniki na paliwo, oleje i chemikalia.

Zbiornik dwupłaszczowy

Zbiorniki złożone z dwóch płaszczy, zapewniających lepsze zabezpieczenie przed wyciekiem oleju napędowego do środowiska. Z tego powodu są nieco droższe od swoich jednopłaszczowych odpowiedników. Pod względem pojemności i reszty wyposażenia, nie różnią się jednak zbyt wiele. Mogą być zaopatrzone m.in. w system kontroli dostępu.

Do produkcji zbiorników dwupłaszczowych stosuje się polietylen. To wyjątkowo wytrzymały materiał, odporny na uszkodzenia mechaniczne oraz trudne warunki atmosferyczne, w tym zmiany temperatury i promieniowanie UV – dodaje ekspert FHU MiM Zbiorniki.

Zbiorniki mobilne

Zbiorniki mobilne (zwane też zbiornikami przewoźnymi) to rozwiązanie idealne dla firm budowlanych i gospodarstw rolnych, prowadzących prace terenowe wymagające stałego uzupełniania paliwa. Z uwagi na małą pojemność (ok. 200-900 litrów), zbiorniki można swobodnie przemieszczać z miejsca na miejsce.

Zbiorniki przewoźne są standardowo wyposażone w przewód oraz pompę zasilaną prądem. Pompę paliwa można też zamienić na pompę zasilaną z sieci. Dzięki temu są to rozwiązania uniwersalne, stosowane w różnych warunkach terenowych – podsumowuje specjalista FHU MiM Zbiorniki.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ