Regulamin sklepu internetowego – co powinien o nim wiedzieć przedsiębiorca?

0
478
Regulamin sklepu internetowego - co powinien o nim wiedzieć przedsiębiorca?

Trudno wyobrazić sobie sklep internetowy bez regulaminu. To przecież tam, swoje pierwsze kroki, stawiają klienci, którzy mają jakiekolwiek pytania i wątpliwości co do umowy sprzedaży. To również to miejsce, gdzie przedsiębiorca może zabezpieczyć się jako sprzedawca i dzięki niemu uniknąć nieporozumień, a czasem nawet pozwów.

Po co regulamin w sklepie?

Regulamin jest pierwszą drogą kontaktu (niebezpośredniego) klienta ze sprzedawcą. To w nim znajduje on odpowiedzi na pytania odnośnie sprzedaży, warunków zwrotu, a także reklamacji. Dzięki dobrze skonstruowanemu regulaminowi, klient, dokonując kupna, czuje większe bezpieczeństwo, gdyż – jak to mówią – wszystko ma na piśmie, i wszystko wydaje się dla niego oczywiste.

Regulamin nie jest zabezpieczeniem jedynie dla klienta. Ma on służyć również zabezpieczeniu interesów sprzedawcy. To w nim znajdujemy zapisy o regulacji praw i obowiązków obu stron podczas transakcji. Dzięki regulaminowi możemy uniknąć pozwów o stosowanie klauzul niedozwolonych, a także tych o naruszenie zbiorowych interesów z UOKIK.

Co więcej, dzięki dobrze sporządzonemu regulaminowi, zaoszczędzisz nieco czasu w odpowiedziach na pytania klientów.

Co powinno znaleźć się w regulaminie?

Wybierając regulamin mamy dwa, zdaje się najbardziej bezpieczne, wyjścia. Możemy skorzystać z regulaminu, który jest powszechnie używany przez inne sklepy internetowe – tzw. wzór regulaminu sklepu internetowego. Lub też skontaktować się z firmą, która skonstruuje dopasowany indywidualnie do potrzeb naszej działalności.

Wybór pomiędzy wzorcowym lub też dopasowanym indywidualnie regulaminem, to kwestia zarówno rodzaju działalności, jak i budżetu, jaki chcemy na niego przeznaczyć.

Jeśli nasza strona jest rozbudowana i oprócz jedynie prostych transakcji kupna i sprzedaży, gromadzi również dane klientów w newsletterach, czy świadczy inne usługi drogą elektroniczną, warto również zawrzeć je w regulaminie, a tych najprawdopodobniej próżno będzie nam szukać we wzorcowych regulaminach sklepów internetowych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ