Pozyskiwanie dostawców do sklepu internetowego

0
2397
Pozyskiwanie dostawców do sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga znalezienia dostawców w celu zaopatrzenia się w odpowiednie towary. Dlatego też trzeba najpierw ustalić, co będzie sprzedawane, aby móc określić, z usług jakich dostawców będziemy korzystać. Zazwyczaj sklepy internetowe nie mają własnych magazynów, dlatego też konieczne jest znalezienie odpowiedniego dostawy, u którego będą mogli złożyć zamówienie.

Odpowiedni dostawcy to podstawa

Sprawnie działający dostawcy, którzy oferują tanią dostawę towarów, to jeden z głównych czynników wpływających na odniesienie sukcesu. Jeśli sklep internetowy nie posiada własnego magazynu, to szybka dostawa jest koniecznością. W celu nawiązania z nimi kontaktu, można posłużyć się serwisami internetowymi, forami, grupami dyskusyjnymi oraz blogami. Warto też przeglądać serwisy branżowe. Przykładowo w popularnym serwisie GoldenLine.pl stosunkowo łatwo i szybko można nawiązać kontakt z firmą, która może okazać się strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o dostarczanie intersujących nas towarów.

Najczęściej sklepy internetowe stawiają na hurtownie rodzime oraz dystrybutorów firmowych znanych marek. Obecnie istnieje możliwość nawiązania współpracy także z dostawcami zagranicznymi z odległych krajów azjatyckich. W przypadku uszkodzenia towaru, można śmiało go zwrócić.

Na niższe koszty logistyczne można liczyć, dzięki skorzystaniu z usługi Dropshippingu, czyli wysyłaniu z hurtowni zamówionych produktów bezpośrednio do klientów finalnych. Jest to szczególnie korzystna opcja dla zaczynających dopiero sklepów internetowych.

Negocjacje z dostawcami

Jeśli uda nam się już nawiązać kontakt z dostawcą, to warto przygotować się na przeprowadzenie z nim negocjacji, gdyż godzenie się na pierwszą zaproponowana cenę przez dostawcę nie jest korzystnym rozwiązaniem. Jeśli współpraca będzie polegać na składaniu większych zamówień czy też będzie opierać się na stałej współpracy, to można otrzymać atrakcyjne rabaty. To z kolei wpłynie korzystnie na zmniejszenie się cen jednostkowych produktów. Dlatego też nie warto odpuszczać, tylko wdać się śmiało w negocjacje. Chodzi tutaj przecież o obustronny zysk.

[Głosów:1    Średnia:5/5]