Opakowania w branży e-commerce

0
2058
Opakowania w branży e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego nie ogranicza się do stworzenia przyjaznej dla użytkowników strony www z atrakcyjnymi dla klienta produktami. Nie kończy się też na przeprowadzeniu skutecznej kampanii reklamowej. Niezwykle istotną kwestią, na którą powinien zwrócić uwagę każdy e-sprzedawca, są… opakowania. Dzięki nim nie tylko dostarczymy towar bezpiecznie do kupującego, ale wyślemy do niego również ważny przekaz. Jego treść może się różnić, w zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć. Opakowania w branży e-commerce pełnią bardzo ważną rolę. Ich zadaniem jest zabezpieczenie przesyłki na czas transportu, ale nie tylko. Jakie inne zadania mają do spełnienia?

Wybierz bezpieczne opakowanie – zdobądź zaufanie kupujących

Niezwykle istotną kwestią jest dopasowanie opakowania do konkretnego produktu. Sprzedajesz odzież, sprzęt komputerowy, a może wielkoformatowe naklejki ścienne? W każdym przypadku powinieneś zapakować swój produkt w nieco inny sposób. Bezpieczne opakowanie, które pozwoli dotrzeć towarom do odbiorcy w stanie niepogorszonym, ma kluczowe znaczenie dla budowania zaufania wśród kupujących. Jeśli to się uda, można mieć nadzieję, że zadowolony klient powróci do e-sklepu w przyszłości i poleci go swoim znajomym. Można zatem powiedzieć, wybieranie właściwych opakowań ma wpływ na długofalowe relacje z klientami.

Karton tekturowy, koperta bąbelkowa, a może papierowa tuba?

Zanim spakujesz produkt, wybierz dopasowane do niego opakowanie. Najczęściej wybierane są kartony tekturowe. Dostępne w różnych rozmiarach i kształtach mogą zostać dopasowane do konkretnego przedmiotu. W ten sposób pakuje się wiele różnych produktów, jednak nie wszystkie. Jako przykład mogą tu posłużyć wielkoformatowe wydruki, które zdecydowanie lepiej przesyłać w kartonowych tubach. Z kolei drobną elektronikę, biżuterię i inne niewielkie przedmioty można pakować w bąbelkowe koperty. Różne rodzaje opakowań są dostępne w hurtowni https://E-hurtownia-opakowan.pl.

Pamiętaj o wypełniaczu do paczek

Wysyłając produkty, e-sprzedawca powinien pamiętać nie tylko o odpowiednim opakowaniu, ale również o wypełniaczach do paczek. To za ich pomocą pracownicy sklepów internetowych zabezpieczają przesyłki przed uszkodzeniem. Poduszki powietrzne, folia bąbelkowa, mata bąbelkowa, skropak – dzięki nim produkt zyskuje właściwą ochronę i może dotrzeć do adresata w idealnym stanie. Zadaniem wypełniaczy jest wypełnienie pustych przestrzeni pomiędzy kartonem tekturowym a przesyłanym produktem, amortyzowanie drgań oraz wstrząsów, a co za tym idzie zminimalizowanie ryzyka uszkodzeń. Warto pamiętać, że niektóre opakowania nie wymagają stosowania wypełniaczy. Przykładem jest bąbelkowa koperta, która od wewnątrz jest wyściełana folią bąbelkową.

Wybierz nadruk na opakowanie

Zamiast zwykłych opakowań e-sprzedawcy mogą zastosować opakowania z nadrukiem. Można na nich umieszczać logo sklepu, jego nazwę albo hasło reklamowe. Nadruk jest sposobem na nawiązanie relacji z klientami i utrwalenie w ich pamięci nazwy sklepu. Jest to stosunkowo niedroga, a przy tym dająca dobre efekty forma reklamy. Stosują ją zarówno duże marki, jak i niewielkie sklepy internetowe.

Opakowania i wypełniacze do paczek są bardzo ważnym elementem sklepu internetowego. Warto o tym pamiętać, jeśli planujemy rozpocząć działalność w branży e-commerce.

[Głosów:0    Średnia:0/5]