Jakie wydatki, możemy „wrzucić” w koszty prowadzenia sklepu internetowego?

0
455
Jakie wydatki, możemy

Prowadzenie biznesu internetowego, podobnie, jak w przypadku tego tradycyjnego, wiąże się z kosztami. W zależności od jego wielkości, ilości zatrudnianych pracowników i szeregu innych czynników, koszty uzyskania przychodu mogą wahać się od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, a czasem nawet i więcej. Jakie z nich możemy odliczyć od podatku dochodowego?

Koszty, które możemy odliczyć od podatku

Kosztami prowadzenia działalności, a jednocześnie tymi, które możemy odliczyć od podatku, będą te, które zabezpieczają nasz comiesięczny przychód pieniężny, a także pozwalają na rozwój firmy.

Muszą być one ściśle związane z prowadzoną przez nas działalnością i być, jako takie, udokumentowane. Niezbędna do tego będzie nam również faktura za poniesione koszty prowadzenia działalności. Za koszty prowadzenia działalności nie są uznawane te działania i zakupy, które znajdują się na liście ustawy o PIT, z artykułu 23 ustępu 1.

Co odliczamy najczęściej?

Przedsiębiorcy internetowi, w koszty prowadzenia działalności, najczęściej wpisują koszty zakupu towaru, opakowań, opłaty za biuro, a także kurierów i transport.

W ramach kosztów uzyskania przychodu wliczyć możemy również:

– wynajem biura lub mieszkania – w przypadku wynajmu biura rozliczenie opłat jest rzeczą oczywistą, nieco inaczej sytuacja wygląda, gdy do celów biurowych wykorzystujemy część własnego mieszkania, ale nawet wtedy możemy wpisać w koszty część opłat – jednak jedynie taką, jaka jest rzeczywistym odzwierciedleniem czynszu na poczet wykorzystywania przestrzeni biurowej;
– sprzęty i oprogramowanie – zakup sprzętu do użytku firmowego oraz stosowanego oprogramowania niezbędnego do wykonywania pracy, jak również środki do konserwacji sprzętu i jego obsługo (tonery, ryzy, artykuły biurowe etc.);
– transport – zakup samochodu firmowego lub części do auta, jak również biletów na komunikację publiczną;
– koszty pracownicze – koszty związane z wynagrodzeniem i składkami ZUS, kursy pracownicze, badania lekarskie (we wszystkich typach umów).

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ