Jak utrzymać klienta w sklepie internetowym

0
354
Jak utrzymać klienta w sklepie internetowym

Nowoczesny i skuteczny marketing wykorzystuje praktycznie wszystkie możliwości Internetu, który pozwala na lepsze i szybsze dotarcie do potencjalnego Klienta. Niemniej jednak to bardzo delikatna materia, w której jeden nieprzemyślany ruch może kosztować miesiące strat i wypracowywania na nowo zaufania wśród odbiorców. Jednym ze sposobów na pozyskiwanie ich i swego rodzaju przywiązanie do firmy i marki są newslettery.

Newsletter jako skuteczne narzędzie

Sklepy internetowe tworzą prawdziwy świat, w którym konkurencyjność jest naprawdę niebagatelna. Mając to na uwadze trzeba nie tylko przeprowadzić kampanię reklamową, ale też zbudować świadomość marki i stworzyć swego rodzaju zależność.

Tworzenie newsletterów to jedna z najpopularniejszych i najdoskonalszych form. Każdy z nas otrzymuje takowe na swoją skrzynkę mailową. Jedne wzbudzają naszą ciekawość, inne sprawiają, że chcemy skorzystać z oferty, a jeszcze inne po prostu wrzucamy do kosza. Chcąc wypromować swój sklep internetowy z wykorzystaniem newsletterów warto skupić się na trzech głównych zaletach, które poniekąd będą odpowiadały na oczekiwania naszych potencjalnych klientów. To klucz stanowiący fundament.

System lojalnościowy

Budowanie wizerunku to także tworzenie powiązań natury lojalnościowej. Klienci wręcz oczekują czegoś, co dostaną za skorzystanie z usług czy polecenie sklepu znajomych. Wystarczy rabat na start związany z zaakceptowaniem stałej subskrypcji i grono odbiorców znacznie się poszerzy.

Promowanie marki to jedno, a zbudowanie wizerunku eksperta w swojej branży to drugie – i to właśnie na tym elemencie należy skupić się najbardziej. Doskonale pokazują to wszelkiego rodzaju blogi zapleczowe powiązane ze sklepami internetowymi. Jeśli te są prowadzone w sposób rzetelny, klienci chętnie zaglądają do nich, a z czasem stają się lojalnymi i stałymi odbiorcami.

Zachęć do subskrypcji

Wspomniane blogi powinny być promowane poprzez odpowiednio zaprojektowane newslettery. Jeśli w ich treści odbiorca znajdzie wartościową treść będącą częścią bloga, z całą pewnością do niego zajrzy. Ważne jest jednak, by lista osób do których jest kierowany newsletter była dobrze dobrana, a więc, żeby treści jakie są wysyłane odpowiadały na potrzeby i pytania zadawane w danej grupie konsumenckiej.

Zanim tworzenie newsletterów stanie się naszym udziałem konieczne jest dokonanie analizy rynku pod kątem docelowej grupy Klientów. To pozwoli na precyzyjne wyznaczenie głównych punktów, stworzenie szaty graficznej, która jest niezmiernie ważna, a także stylu tekstu.

Polecamy przeczytać: Newsletter jako narzędzie sprzedażowe

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ