Hosting dla sklepu internetowego – jaki wybrać?

0
521
Hosting dla sklepu internetowego - jaki wybrać?

Zakładając sklep internetowy niezbędny Ci będzie nie tylko ogólny plan biznesu, czy layout strony. Zadbać musisz również o to, co dla dobrego funkcjonowania strony jest niezbędne. Chodzi tutaj oczywiście o wykupienie domeny i hostingu. Czym jest hosting i domena? I na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?

Domena – czym jest?

Domena, to inaczej nazwa strony, bądź też adres internetowy, pod którym znajdować będzie się Twój sklep. Istnieją zarówno darmowe domeny internetowe, jak i te płatne. I o ile te pierwsze sprawdzą się w przypadku pierwszych prób dla mało ważnej strony internetowej, to gdy przychodzi do wyboru domeny dla sklepy internetowego powinniśmy skłaniać się ku tym płatnym. Zwłaszcza, że to co darmowe często obarczone jest dodatkowymi obostrzeniami – np. reklamy, czy zdjęciem domeny bez podania przyczyny.

Czym jest hosting?

Hosting, to miejsce na serwerze, na którym przechowywane są dane naszej strony. Aktywny 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę, pozwoli klientom w dowolnym momencie wchodzić na stronę internetową, przeglądać jej zawartości i dokonywać zakupów. Na serwerze hostingowym gromadzone są również dane, które są niedostępne dla klientów, a są kluczowe do działania serwisu. Jest on zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.

Jaki hosting wybrać?

W przypadku domeny tym co przychodzi nam wybierać, to jedynie dobra nazwa i oczywiście jej korzystna cena. Jeśli chodzi o hostingi, sprawa jest już odrobinę bardziej skomplikowana.

Jeśli dopiero rozkręcasz działalność z pewnością wystarczy, czy tradycyjny hosting, z którego korzystają z powodzeniem zarówno właściciele stron domowych, jak i małych biznesów, które nie obsługują dużej ilości klientów. Za stosunkowo niewielką opłatę administracyjną otrzymujemy dostęp do panelu zarządzającego usługą, a także opiekę administracyjną. Moc obliczeniową i przestrzeń współdzielimy z innymi użytkownikami.

W przypadku, gdy obserwujemy wzrost liczby użytkowników, może się okazać, że potrzebny będzie nam już serwer VPS. Serwer VPS pozwala na wgranie swojego oprogramowania i systemu operacyjnego, co więcej nie współdzielimy przestrzeni dyskowej i mocy obliczeniowej z innymi użytkownikami.

Dla dużych sklepów, które w swoich katalogach mają tysiące produktów i zajmują się codzienną obsługą tysięcy klientów. Warto zainwestować w serwer dedykowany. Cała moc przeznaczona jest jedynie dla jednego klienta, a jej dobór, jak również wszystkie szczegóły dotyczące oprogramowania i jego pracy są dopasowywane do wymagań sklepu internetowego.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ